Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Teoria komunikowania masowego

Tytuł:
Teoria komunikowania masowego
Autorzy:
McQuail, Denis
Data publikacji:
2007
Wydawca:
Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN
ISBN, ISSN:
9788301151539
Opis fizyczny:
576 s.
Słowa kluczowe:
dziennikarstwo
media
odpowiedzialność społeczna
komunikacja społeczna
socjologia
opinia publiczna
Tematy:
Socjologia mediów
Język:
polski
Dostawca treści:
IBUK Libra
Książka
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie

Najlepszy wykład dotyczący mediów masowych!


Uznany na całym świecie podręcznik do komunikowania masowego napisany przez czołowego teoretyka w tej dziedzinie. Składa się z 7 części i imponującej bibliografii. Dwie pierwsze części omawiają narodziny mediów masowych, główne modele komunikowania i teorie mediów w ujęciu społecznym i kulturowym. Kolejne części są poświęcone poszczególnym ogniwom procesu komunikowania:



  • strukturze mediów, w tym zasadom rządzącym pracą dziennikarską, odpowiedzialnością społeczną mediów i zarządzaniem mediami w kontekście procesów globalizacyjnych;

  • organizacji i kulturze mediów;

  • treściom i gatunkom medialnym, z uwzględnieniem jakościowych i ilościowych metod badania przekazu masowego;

  • widowni mediów i teoriom odbioru przekazu medialnego;

  • społeczno-kulturowemu oddziaływaniu mediów, a także komunikowaniu politycznemu i opinii publicznej.



Badanie komunikowania masowego nie może uniknąć pytań o wartości oraz kwestii konfliktu społecznego i politycznego, mimo że jej celem jest przedstawienie "obiektywnego" obrazu teorii i danych empirycznych. W każdym społeczeństwie istnieją ukryte lub jawne napięcia i sprzeczności, które często rozciągają się na sferę międzynarodową. Media sią z konieczności zaangażowane w te sporne obszary, jako producenci i dystrybutorzy znaczeń nadawanych zdarzeniom i kontekstom życia społecznego, zarówno prywatnego, jak i publicznego.



fragment tekstu


Książka przeznaczona dla studentów politologii, dziennikarstwa, nauk społecznych, socjologii, marketingu i reklamy.


Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies

Prześlij opinię

Twoje opinie są dla nas bardzo ważne i mogą być niezwykle pomocne w pokazaniu nam, gdzie możemy dokonać ulepszeń. Bylibyśmy bardzo wdzięczni za poświęcenie kilku chwil na wypełnienie krótkiego formularza.

Formularz