Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Podmiotowość nowoczesna i jej stosunek do kultury w powieści „Żeby cię lepiej zjeść” Eduarda Gudiña Kieffera

Tytuł:
Podmiotowość nowoczesna i jej stosunek do kultury w powieści „Żeby cię lepiej zjeść” Eduarda Gudiña Kieffera
The modern subjectivity and its relationship to culture in the novel "The Better to Eat You" by Eduardo Gudiño Kieffe
Autorzy:
Drozd, Maria
Data publikacji:
2020
Wydawca:
Uniwersytet Gdański. Wydział Filologiczny
Tematy:
modern subjectivity
mass media
culture
pop-culture
counterculture
podmiotowość nowoczesna
kultura wysoka
popkultura
kontrkultura
Język:
polski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Źródło:
Język - Szkoła - Religia; 2020, 14, 4; 48-58
2080-3400
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Tekst jest przeglądowym spojrzeniem na wybranych bohaterów powieści argentyńskiego pisarza Eduarda Gudiña Kieffera Żeby cię lepiej zjeść. Ma on ukazywać stosunek podmiotu nowoczesnego do kultury (a każdy z bohaterów powieści reprezentuje ten typ podmiotowości, może z wyjątkiem Sebastiana, który wykazuje już cechy podmiotu ponowoczesnego). W artykule zostaje także pokrótce ukazany obraz Buenos Aires końca lat 60. XX w., którym zawładnęły mass media. W argentyńskim mieście ucichły już głosy oryginalnych argentyńskich zwyczajów, a zaczęły rozbrzmiewać nowe – padające ze sloganów reklamowych, ekranów telewizorów i kin.

The text is a brief overview of selected characters from the novel by the Argentinean writer Eduardo Gudiño Kieffer, The Better to Eat You. It is supposed to show the attitude of the novel’s heroes towards culture. The article also briefly presents the image of Buenos Aires in the late 1960s, which dominated by the mass media. In the Argentinean city, the voices of original Argentinean customs died down, and new ones began to resound – the ones from slogans, TV screens and cinemas.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies

Prześlij opinię

Twoje opinie są dla nas bardzo ważne i mogą być niezwykle pomocne w pokazaniu nam, gdzie możemy dokonać ulepszeń. Bylibyśmy bardzo wdzięczni za poświęcenie kilku chwil na wypełnienie krótkiego formularza.

Formularz