Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Rola wizualnych przekazów informacji w docieraniu do najmłodszych czytelników

Tytuł:
Rola wizualnych przekazów informacji w docieraniu do najmłodszych czytelników
The role of visual messages in reaching out to the youngest library`s readers
Autorzy:
Krasińska, Barbara
Data publikacji:
2016
Wydawca:
Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
Tematy:
inicjacja czytelnicza
grafika
wizualizacja informacji
biblioteka
sztuka
reading initiation
image
art
information visualization
library
Język:
polski
Prawa:
CC BY: Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0
Źródło:
Biblioteka i Edukacja; 2016, 10
2299-565X
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Celem artykułu jest skupienie uwagi nad zagadnieniami współczesnych form docierania do najmłodszych czytelników, w tym zastanowienie się nad metodami inicjowania czytelnictwa poprzez towarzyszące często komunikatom werbalnym - przekazy wizualne. Rozważania dotyczyć będą następujących problemów: recepcji u dzieci, sposobu odbierania bodźców, atrakcyjności wizualnego przekazu, technik na zapamiętywanie, prób „ocieplania” wizerunku biblioteki, roli aktywnego udziału dzieci w przyswajaniu wiedzy (element zadania, przygody, misji). Zaprezentowane zostaną także przykłady wybranych materiałów graficznych towarzyszące bibliotecznym spotkaniom z najmłodszymi czytelnikami (na przykładzie Biblioteki Głównej Uniwersytetu Pedagogicznego im. KEN w Krakowie).

The aim of this article is to focus on issues of contemporary forms and ways to reach younger readers, especially on methods increasingly used by libraries (here: the academic library) which attempt to initiate reading, use messages in which verbal communication is often accompanied by visual signals. Problems raised in the article are: reception in children, reception of stimuli, attractiveness of visual communication, memorizing techniques, attempts to "cosy" the image of the library, and active participation of children in the reception of knowledge (task, adventure, mission elements). Examples will be presented of the images accompanying library meetings with the youngest readers (at the Main Library of the Pedagogical University of Cracow).

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies

Prześlij opinię

Twoje opinie są dla nas bardzo ważne i mogą być niezwykle pomocne w pokazaniu nam, gdzie możemy dokonać ulepszeń. Bylibyśmy bardzo wdzięczni za poświęcenie kilku chwil na wypełnienie krótkiego formularza.

Formularz