Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Fonoholizm – zagrożenie współczesnej młodzieży

Tytuł:
Fonoholizm – zagrożenie współczesnej młodzieży
Phonoholism – the threat of modern youth
Autorzy:
Kiper, Marcin
Data publikacji:
2023
Wydawca:
Uniwersytet Jagielloński. Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego
Tematy:
telefon komórkowy
fonoholizm
uzależnienie infoholiczne
media cyfrowe
uzależnienie
mobile phone
phonoholism
infoholic dependence
digital media
addiction
Język:
polski
Prawa:
CC BY: Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0
Źródło:
Zarządzanie Publiczne; 2022, 2022, 3–4 (58); 121-131
1896-0200
2084-3968
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Celem badawczym artykułu jest zaprezentowanie najważniejszych treści dotyczących uzależnienia młodzieży od telefonu komórkowego na podstawie wybranej literatury przedmiotu oraz prezentacja i opisanie wyników badań własnych. Celem badań była próba opisania wybranych aspektów zjawiska, jakim jest używanie przez młodzież telefonów komórkowych. Badania przeprowadzono w dniach od 9 do 13 maja 2022 roku w grupie liczącej 80 uczniów szkoły ponadpodstawowej. W celu przeprowadzenia badań wykorzystano metodę sondażu diagnostycznego, do którego stosownie wybrano technikę ankiety z narzędziem badawczym – kwestionariuszem ankiety. Wnioski z badań wskazują, że z niepokojem należy patrzeć na sposób, w jaki współczesna młodzież korzysta z telefonów komórkowych. W następstwie uzyskanych wyników z badań należy rozważyć wprowadzenie edukacji medialnej w szkołach.

The aim of the article is to present the most important facts about teenagers’ addiction to mobile phones on the basis of chosen subject literature. The article also presents and describes the research data. The aim of the research was the attempt to describe the chosen aspects of the phenomenon that is the use of mobile phones by teenagers. The research was carried out from May 9 to May 13, 2022 on a group of 80 students. All of the students were from a secondary school. For the purposes of the research, the diagnostic survey method was used and the tool was an original questionnaire. In the light of the obtained results, today’s youth use mobile phones in an irresponsible way and they are unaware of threat arising from abusing the mobile phones. Following the results obtained from the research, introducing the media literacy in schools should be conceptualized.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies

Prześlij opinię

Twoje opinie są dla nas bardzo ważne i mogą być niezwykle pomocne w pokazaniu nam, gdzie możemy dokonać ulepszeń. Bylibyśmy bardzo wdzięczni za poświęcenie kilku chwil na wypełnienie krótkiego formularza.

Formularz