Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Planowanie procesu uczenia się ucznia przez nauczyciela

Tytuł:
Planowanie procesu uczenia się ucznia przez nauczyciela
Autorzy:
Sorkowicz, Anastazja
Data publikacji:
2008
Wydawca:
Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego
ISBN, ISSN:
9788322618677
Słowa kluczowe:
planowanie dydaktyczne
edukacja
dydaktyka
uczniowie
Język:
polski
Prawa:
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/
Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska
Forma i typ:
other
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach
Książka
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
"1. Planowanie dydaktyczne jako element kierowania uczeniem się uczniów (wprowadzenie do tematu: konieczność planowania poważnych przedsięwzięć – słuchanie tekstu dotyczącego celowości planowania. Skutki planowania, ćwiczenie indywidualne – opracowanie planu własnego rozwoju, dyskusja). 2. Strategie kierowania pracą uczniów: style relacyjny i zadaniowy (porównanie – wykład z prezentacją multimedialną, przykłady). Określenie własnego stylu pracy – ankieta, mapa wyobrażeń swojej roli zawodowej; konsekwencje przyjmowania wybranej strategii. 3. Plan jako wytyczna działania nastawiona na organizowanie uczenia się uczniów – cechy dobrego planu. Etapy planowania dydaktycznego: planowanie kierunkowe, wynikowe i metodyczne – konieczność zachowania kolejności planowania,, kolejność i części planu metodycznego, porównanie planu metodycznego lekcji tradycyjnej i lekcji współczesnej (wykład z prezentacją multimedialną, praca w grupach zadaniowych – slogany reklamujące planowanie, sporządzenie kontraktu). 4. Gospodarowanie czasem ucznia (kategorie czasu pracy ucznia: czas planowany, czas przydzielony, czas zajęty, czas wykorzystany, czas niezbędny dla poszczególnych uczniów; problem kurczenia się czasu, umiejętne regulowanie czasu pracy uczniów – wykład z prezentacją multimedialną, praca w grupach – burza mózgów nt. „Sposoby radzenia sobie z kurczącym się czasem”). 5. Zasady planowania dydaktycznego (pięć klasycznych zasad nauczania: świadomości, przystępności, poglądowości, systematyczności i trwałości; praca w grupach – tworzenie katalogu zasad, formułowanie własnych zasad dydaktycznych w formie zdań rozkazujących, rozmowa kierowana). 6. Zalety i wady planowania dydaktycznego – szukanie argumentów na korzyść planowania lub przeciw niemu. Spirala edukacyjna (praca w grupach, burza mózgów, analiza przykładów). 7. Trudności związane z planowaniem (przykłady konkretnych problemów, praca w grupach – szukanie konstruktywnych rozwiązań, ćwiczenie: kryształ kompetencji planistycznych nauczyciela). 8. Podsumowanie zajęć." [fragment tekstu]

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies

Prześlij opinię

Twoje opinie są dla nas bardzo ważne i mogą być niezwykle pomocne w pokazaniu nam, gdzie możemy dokonać ulepszeń. Bylibyśmy bardzo wdzięczni za poświęcenie kilku chwil na wypełnienie krótkiego formularza.

Formularz