Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Rethink your old teaching methods : designing a pronunciation course for adolescent polish learners of English

Tytuł:
Rethink your old teaching methods : designing a pronunciation course for adolescent polish learners of English
Autorzy:
Dorota Lipińska
Data publikacji:
2018
Słowa kluczowe:
foreign language learning, pronunciation teaching, teaching materials
Język:
angielski
Cytata wydawnicza:
Theory and Practice of Second Language Acquisition
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Numerous studies (e.g., Lipińska, 2014; Majer, 2002; Nowacka, 2003; Sobkowiak, 2002; Szpyra-Kozłowska et al., 2002; Szpyra-Kozłowska, 2008; Waniek-Klimczak, 2002; Wrembel, 2002) have shown that although teaching L2 pronunciation is included in university curricula, it is at the same time virtually absent at lower stages of education. Moreover, it has been noticed that teaching phonetics to younger learners is advisable and may be really effective (e.g., Lipińska, 2017c; Nixon & Tomlinson, 2005). Undoubtedly, there are a lot of books and courses written by and for Polish learners of English, but they are dedicated to adults (e.g., Porzuczek et al., 2013; Sawala et al., 2011) or dedicated to international users (e.g., Baker, 2006; Hancock, 2008; Hewings, 2010). But the materials and methods used while working with adult learners and university students are no longer applicable if one wants to teach phonetics in a different environment and create an attractive and efficient course for children or young teenagers, since, as for example Komorowska (2011) notices, each foreign language course has to be characterized by realistic goals and appropriate methods and components. The aim of this paper is to present various methods and materials which can be successfully applied while teaching English pronunciation to 11–13-year-olds. They have been implemented in three groups consisting of such L2 learners, and their usefulness and effectiveness have been proven by studies on both speech production and perception (e.g., Lipińska, 2017d).

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies

Prześlij opinię

Twoje opinie są dla nas bardzo ważne i mogą być niezwykle pomocne w pokazaniu nam, gdzie możemy dokonać ulepszeń. Bylibyśmy bardzo wdzięczni za poświęcenie kilku chwil na wypełnienie krótkiego formularza.

Formularz