Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Objectives and content of the mathematics e-learning course preparing students for the school-leaving exam in mathematics

Tytuł:
Objectives and content of the mathematics e-learning course preparing students for the school-leaving exam in mathematics
Autorzy:
Agnieszka Heba
Eugenia Smyrnova-Trybulska
Jana Kapounová
Data publikacji:
2017
Słowa kluczowe:
Information and communication technologies (ICT), Key competencies, Mathematical competencies, E-learning
Język:
angielski
Cytata wydawnicza:
International Journal of Research in E-learning
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Technologie informatyczne (technologie ICT) mogą pomóc w rozwiązywaniu problemu zwiazanego z kształtowaniem kompetencji matematycznych u uczniów i są wykorzystywane w procesie nauczania matematyki. Pierwsza część niniejszego artykułu przedstawia teoretyczne tło tej matematyki, m. in. opis kompetencji matematycznych i ich identyfikację w szkole ponadgimnazjalnej w Polsce, taksonomię Niemierki, teorię nauczania programowanego i strukturę systemu edukacji/nauczania w środowisku e-learningowym. Określa ona warunki wstępne, oczekiwane wyniki, koncepcje, cele, hipoezy i metody badawcze. Część praktyczna opisuje strukturę systemu nauczania indywidualnego, "Matematykę z Moodle", opartą na autorskim module MatLearn, oraz jego formę graficzną. Zaproponowane zostało narzędzie dydaktyczne - kurs e-learningowy przygotowujący uczniów do egzaminu maturalnego z matematyki i podnoszący kompetencje matematyczne uczniów. Jego celem jest podwyższenie poziomu kompetencji, w szczególności tych, które nie zostały jescze opanowane. W celu zbudowania czynności edukacyjnych w ramach kursu wykorzystano zasady nauczania programowanego i taksonomię Niemierki.

Information and communication technologies (ICT) can help solve the problems connected with forming mathematical competencies in students and are used in the process of teaching mathematics. The first part of the paper presents the theoretical background of the subject matter, including: the description of mathematical competencies and their identification at secondary school in Poland, Niemierko’s taxonomy, the programmed learning theory, and the structure of the system of education/learning in the e-learning environment. It expresses the preconditions, expected results, concepts, objectives, hypotheses, and research methods. The practical part describes the structure of “Mathematics with Moodle,” a system for individual learning based on the original authorial MatLearn module, and its graphic representation. A didactic tool is proposed – an e-learning course preparing students for the school-leaving exam in mathematics and improving students’ mathematical competencies. Its aim is to increase the level of competencies, especially those which have not been mastered yet. In order to construct study activities in the course, the programmed learning principles and Niemierko’s taxonomy were used.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies

Prześlij opinię

Twoje opinie są dla nas bardzo ważne i mogą być niezwykle pomocne w pokazaniu nam, gdzie możemy dokonać ulepszeń. Bylibyśmy bardzo wdzięczni za poświęcenie kilku chwil na wypełnienie krótkiego formularza.

Formularz