Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Medialny wizerunek biegłych sądowych w Polsce

Tytuł:
Medialny wizerunek biegłych sądowych w Polsce
Autorzy:
Barbara Anna Leśniak
Marek Leśniak
Data publikacji:
2018
Słowa kluczowe:
eksperci sądowi, mass media, decyzje polityków
Język:
polski
Cytata wydawnicza:
Zeszyty Naukowe Politechniki Śląskiej. Organizacja i Zarządzanie
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Celem prezentowanego opracowania jest próba udzielenia odpowiedzi na pytanie, jaki jest aktualny medialny wizerunek biegłych sądowych w Polsce. Następnym etapem badań jest określenie konsekwencji uzyskanego w badaniu medialnego wizerunku biegłych. Liczne wyniki badań empirycznych uzasadniają tezę, że media wpływają na ich odbiorców, kształtują ich opinie. Politycy chcą zostać ponownie wybrani i często tworzą prawo tylko w celu wyjścia naprzeciwko oczekiwaniom społecznym. W ten sposób media wpływają również na decyzje rządzących odnośnie biegłych sądowych. Badania autorów obejmują opinie formułowane odnośnie biegłych sądowych w różnych rodzajach mediów: telewizji, prasie, w Internecie. Badania objęły opinie formułowane w okresie sześciu miesięcy 2018 r.. Zostało uwzględnionych setki opinii. W ten sposób aktualny medialny wizerunek ekspertów w Polsce został ustalony, a następnie poddany dyskusji

The purpose of this article is an attempt to answer the question of what media image of expert witnesses is created in Poland nowadays. Next step is the determination of consequences of the media image obtained from authors’ research. A lot of outcomes of empirical researches prove that the media affects its audience and creates social opinions. Politicians are in the reelection business and often create law to meet the social expectations only. It may cause the impact of the media on governing body’s decisions on expert witnesses too. The authors’ research includes opinions of witness experts formulated in different sorts of media: television, press and the Internet. It concerns period of six months in the year 2018. Hundreds opinions were taken into consideration. In this way the current media image of expert witnesses was established and discussed.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies

Prześlij opinię

Twoje opinie są dla nas bardzo ważne i mogą być niezwykle pomocne w pokazaniu nam, gdzie możemy dokonać ulepszeń. Bylibyśmy bardzo wdzięczni za poświęcenie kilku chwil na wypełnienie krótkiego formularza.

Formularz