Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Gender differences in language acquisition and learning

Tytuł:
Gender differences in language acquisition and learning
Autorzy:
Janusz Arabski
Data publikacji:
2012
Wydawca:
Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego
Słowa kluczowe:
language learning
gender differences
role of gender in language acquisition
Język:
angielski
Cytata wydawnicza:
Readings in second language acquisition
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach
Książka
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
W rozdziale zaprezentowano przegląd badań z zakresu różnic w przyswajaniu języka drugiego i obcego przez kobiety i mężczyzn. Wyniki pierwszych badań w tej dziedzinie wskazywały na przewagę kobiet, uzasadniając ją różnicami biologicznymi oraz poznawczymi między przedstawicielami obydwu płci. Kobiety, u których częściej występuje dominacja lewej półkuli mózgu, przejawiają większe zdolności językowe niż mężczyźni, u których częściej występuje dominacja prawopółkulowa. Również w procesie ewolucji kobiety jako matki lepiej wykształciły sprawności językowe. Późniejsze badania, uwzględniające nowe metody i interpretacje, nie potwierdzają takich różnic między przedstawicielami obydwu płci. Rozdział zawiera opis dwóch badań przeprowadzonych przez Autora. Pierwsze z nich dotyczyło różnic między dziewczętami a chłopcami w wieku licealnym w zakresie stosowania strategii uczenia się, drugie natomiast percepcji obcojęzycznych głosek wśród dzieci w wieku przedszkolnym. Przykładem nowej metodologii stosowanej przy interpretacji różnic między kobietami a mężczyznami w przyswajaniu języka obcego są badania dotyczące nauki czytania w języku obcym przeprowadzone wśród młodzieży szkolnej (w wieku 15 lat). Wykazano w nich, że różnice dotyczą nie samej płci, lecz jej immanentnych cech, np. gustów literackich, stosunku do czytania, korzystania z komputera itp. Cechy te korelują ze skutecznością rozwijania sprawności czytania w języku obcym.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies

Prześlij opinię

Twoje opinie są dla nas bardzo ważne i mogą być niezwykle pomocne w pokazaniu nam, gdzie możemy dokonać ulepszeń. Bylibyśmy bardzo wdzięczni za poświęcenie kilku chwil na wypełnienie krótkiego formularza.

Formularz