Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Pedagogika na pograniczu światów : eseje z cyklu "Medium Mundi"

Tytuł:
Pedagogika na pograniczu światów : eseje z cyklu "Medium Mundi"
Autorzy:
Krzysztof Maliszewski
Data publikacji:
2015
Wydawca:
Wydawnictwo Uniwersytetu Ślaskiego
ISBN, ISSN:
9788380124660
Słowa kluczowe:
pedagogika, pedagogika filozofia
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach
Książka
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The book comprises pedagogical essays, partly revisited and reedited, initially published in a transdisciplinary series “Medium Mundi” in the years 2005—2015. The author raises questions on important existential and educational phenomena such as: initiation, the borderland effect, an encounter with the master, the pedagogical lifestyle, traumatized memory, wildness, forgiveness or friendship. The pedagogical reflection of this collection navigates the contemporary humanities of the blurred genres and thus constitutes pedagogy as thriving on the borderlands — of disciplines, textbooks, semantics, culture etc. The intention that permeates this project is to strive for a renewed but rooted perspective on education, against the social mainstream that reduces the functions of education to mere training and adaptation-fostering practices. The book is addressed to a broadly defined academia: professors, students, graduates, aficionados of various humanities and social sciences, but also to the participants of the local Medium Mundi project, of various generations and professions (and to all who find the borderlands-oriented perspective productive). It is therefore hard to predetermine the reader in a precise manner — each text can be considered a “letter in a bottle”… to be opened and read by anyone who cherishes the idea of a university not as a business and an aggregate of alienated specializations, but as a democratic public space and a workshop for independent thinking, anyone who bears in mind (or would like to be reminded) that education serves to deal with life, not only with the demands of the market.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies

Prześlij opinię

Twoje opinie są dla nas bardzo ważne i mogą być niezwykle pomocne w pokazaniu nam, gdzie możemy dokonać ulepszeń. Bylibyśmy bardzo wdzięczni za poświęcenie kilku chwil na wypełnienie krótkiego formularza.

Formularz