Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

The Process of Creating a Digital Communication Model for the Vatican

Tytuł:
The Process of Creating a Digital Communication Model for the Vatican
Autorzy:
Kloch, Józef
Data publikacji:
2021
Wydawca:
Uniwersytet Papieski Jana Pawła II w Krakowie
Tematy:
Digital communication
Internet
IT
social communication
social studies
Vatican
Język:
angielski
Prawa:
CC BY-NC-ND: Creative Commons Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Bez utworów zależnych 3.0 PL
Źródło:
The Person and the Challenges. The Journal of Theology, Education, Canon Law and Social Studies Inspired by Pope John Paul II; 2021, 11, 1; 103-121
2391-6559
2083-8018
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
In 1978, in the Holy See, all communication took place thanks to the analogue technology of text, sound and image recording. In the following years, the progress in computer science, made it possible to save any kind of data in the form of digital recording, so that one could collect data and transfer it to any place in an instant. Digitalization also allowed the Vatican to create a new model of communication with the modern world. This model was first based on the capabilities of computer networks and then on the Internet. It was first tested by the Holy See in Latin America. The experience of the Latin American Church’s Computer Network (RIIAL) was transferred to the Vatican, and then developed and proposed by John Paul II to the entire Universal Church. This model of digital communication would not have been possible without collaborators such as John Patrick Foley, Judith Zoebelein, Joaquin Navarro-Valls and a group of lay Catholics and clergy from Latin America. It was thanks to them that the Holy See began to communicate digitally through the World Wide Web and to use e-mail in a relatively short time since their invention. The present analysis concerns the creation of a digital model of communication during the pontificate of John Paul II (1978–2005).The inclusion of social media in the communication model of the Vatican, took place during the successors of the Pope from Poland.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies

Prześlij opinię

Twoje opinie są dla nas bardzo ważne i mogą być niezwykle pomocne w pokazaniu nam, gdzie możemy dokonać ulepszeń. Bylibyśmy bardzo wdzięczni za poświęcenie kilku chwil na wypełnienie krótkiego formularza.

Formularz