Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Opowieść jako pieśń i „zabójstwo pieśni”. Tradycja w aktualnych okolicznościach według Josepha Campbella

Tytuł:
Opowieść jako pieśń i „zabójstwo pieśni”. Tradycja w aktualnych okolicznościach według Josepha Campbella
Story as a Song and “Murder of a Song”. The Tradition in the Current Circumstances According to Joseph Campbell
Autorzy:
Miczka-Pajestka, Monika
Data publikacji:
2014-12
Wydawca:
Muzeum "Górnośląski Park Etnograficzny w Chorzowie"
Tematy:
tradition
mythology
postmodernism
tradycja
mitologia
postmodernizm
Język:
polski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Źródło:
Rocznik Muzeum "Górnośląski Park Etnograficzny w Chorzowie"; 2014, 2, 2; 9-22
2353-2734
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The article discusses the problem of myths in the current cultural circumstances, that is, in post-modernity. It indicates the crucial issue of the attitude of the postmodern man towards tradition and its transmission. The work also concerns issues related to the exploration of a new mythology and connected with the issue concept of Joseph Campbell. Suggestions for the way of thinking about reality and traditions included in the theories of Roger Fidler, Wolfgang Welsch and Paul Virilio have been disucessed as well. Furthermore, the author undertakes an attempt to answer the following questions: can the today’s story be seen as a „song” and whether in the technical world, virtualized and marked by pluralism of everything the final “murder of this song” has been committed in a symbolic sense?

W artykule omówiony został problem funkcjonowania mitów w aktualnych okolicznościach kulturowych, czyli w ponowoczesności. Wskazano na zasadniczą kwestię stosunku ponowoczesnego człowieka do tradycji i jej przekazu. Rozważono też problematykę związaną z poszukiwaniem nowej mitologii i związaną z tym zagadnieniem koncepcję Josepha Campbella. Uwzględniono również propozycje myślenia o rzeczywistości i tradycji ujęte w teoriach Rogera Fidlera, Wolfganga Welscha i Paula Virilio. Podjęto próbę odpowiedzi na pytania: czy można dziś postrzegać opowieść jako „pieśń” i czy w świecie stechnicyzowanym, zwirtualizowanym i naznaczonym pluralizmem wszystkiego dokonało się, w sensie symbolicznym, ostateczne „zabójstwo owej pieśni”?

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies

Prześlij opinię

Twoje opinie są dla nas bardzo ważne i mogą być niezwykle pomocne w pokazaniu nam, gdzie możemy dokonać ulepszeń. Bylibyśmy bardzo wdzięczni za poświęcenie kilku chwil na wypełnienie krótkiego formularza.

Formularz