Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

W kierunku przedsiębiorstwa zrównoważonego: od komercjalizacji do waloryzacji wiedzy

Tytuł:
W kierunku przedsiębiorstwa zrównoważonego: od komercjalizacji do waloryzacji wiedzy
Towards a sustainable enterprise: from knowledge commercialization to knowledge valorization
Autorzy:
Zakrzewska-Bielawska, Agnieszka
Flaszewska, Sylwia
Sowa, Mateusz
Data publikacji:
2024-06-03
Wydawca:
Szkoła Główna Handlowa w Warszawie. Kolegium Zarządzania i Finansów
Tematy:
sustainable development
knowledge commercialization
knowledge valorization
knowledge mobilization
zrównoważony rozwój
komercjalizacja wiedzy
waloryzacja wiedzy
mobilizacja wiedzy
Język:
polski
Prawa:
CC BY: Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0
Źródło:
Studia i Prace Kolegium Zarządzania i Finansów; 2024, 197; 55-69
1234-8872
2657-5620
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Idea zrównoważonego rozwoju jest istotna dla zachowania równowagi pomiędzy ekonomicznymi, społecznymi i środowiskowymi aspektami rozwoju przedsiębiorstw i innych organizacji. Jednym z jej fundamentów jest współpraca przynosząca nie tylko wartość ekonomiczną, ale przede wszystkim wartość społeczną. W artykule poszukiwano odpowiedzi, w jakim stopniu współpraca uczelni z biznesem koncentruje się na czystej komercjalizacji, przynoszącej zyski finansowe, a w jakim uwzględnia wpływ społeczny. Wyniki badań przeprowadzone metodą wywiadu w 13 jednostkach naukowo-badawczych ze świata wskazują, że uczelnie europejskie podejmują przede wszystkim działania waloryzacyjne, podobnie jak uczelnie kanadyjskie, dla których ważnym działaniem w tym procesie jest mobilizacja wiedzy. Z kolei w uczelni amerykańskiej pierwszoplanową rolę nadal odgrywa komercjalizacja wiedzy.

The idea of sustainable development is crucial for maintaining a balance between the economic, social, and environmental aspects of business and other organizations’ development. One of its foundations is cooperation that brings not only economic value but primarily social value. In the paper, the focus was on examining the extent to which university-business cooperation is centred on pure commercialization, yielding financial profits, versus considering social impact. Research conducted through interviews in 13 research units worldwide indicates that European universities engage primarily in valorization activities, similar to Canadian universities, where an important aspect of this process is knowledge mobilization. However, in American universities, commercialization of knowledge still plays a primary role.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies

Prześlij opinię

Twoje opinie są dla nas bardzo ważne i mogą być niezwykle pomocne w pokazaniu nam, gdzie możemy dokonać ulepszeń. Bylibyśmy bardzo wdzięczni za poświęcenie kilku chwil na wypełnienie krótkiego formularza.

Formularz