Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

KOMPETENCJE POTRZEBNE STUDENTOM W OKRESIE PODWÓJNEJ TRANZYCJI: NA RYNEK PRACY I W DOROSŁOŚĆ

Tytuł:
KOMPETENCJE POTRZEBNE STUDENTOM W OKRESIE PODWÓJNEJ TRANZYCJI: NA RYNEK PRACY I W DOROSŁOŚĆ
The competences needed by students in the period of double transition: into labour market and adulthood
Autorzy:
Sladek, Anna
Data publikacji:
2017
Wydawca:
Akademickie Towarzystwo Andragogiczne
Tematy:
kompetencje
studenci
tranzycja
wschodząca dorosłość
rynek pracy
competences
students
transition
emerging adulthood
labour market
Język:
polski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Źródło:
Edukacja Dorosłych; 2017, 2; 169-181
1230-929X
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Celem artykułu jest analiza kompetencji potrzebnych ludziom młodym podejmującym studia, by sprostać oczekiwaniom stawianym przez rynek pracy oraz wyzwaniom rozwojowym związanym z wchodzeniem w dorosłość, opisanym w oparciu o koncepcję wschodzącej dorosłości J.J. Arnetta. Opisane zostały trzy najważniejsze grupy kompetencji – osobiste, interpersonalne i zawodowe – wymaganych od absolwentów przez pracodawców. Następnie wskazane zostały kompetencje osobiste i autokreacyjne przydatne w zmaganiu się z wyzwaniami wchodzenia w dorosłość. W ostatniej części starano się zarysować możliwości kształtowania tych kompetencji w obszarze edukacji formalnej, pozaformalnej i nieformalnej.

The aim of the article is to analyse competences needed by students to cope with the requirements of labour market and with the developmental challenges relevant to the process of entering adulthood. The latter ones are described on the ground of Arnett’s concept of emerging adulthood. The three crucial groups of competences required by employers from graduates are described: personal, interpersonal and occupational. Next, personal and self-creation competences useful for meeting challenges of entering adulthood are indicated. In the final part, the possibilities to shape these competences in formal, nonformal and informal education are described.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies

Prześlij opinię

Twoje opinie są dla nas bardzo ważne i mogą być niezwykle pomocne w pokazaniu nam, gdzie możemy dokonać ulepszeń. Bylibyśmy bardzo wdzięczni za poświęcenie kilku chwil na wypełnienie krótkiego formularza.

Formularz