Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Środki społecznego przekazu miejscem proklamacji kultury życia

Tytuł:
Środki społecznego przekazu miejscem proklamacji kultury życia
Social Communication Media as a Space for Proclaiming Culture of Life
Autorzy:
Czaplicka, Ewa
Data publikacji:
2020-06-30
Wydawca:
Wydawnictwo Księży Werbistów Verbinum
Tematy:
Evangelium vitae
Jan Paweł II
kultura śmierci
kultura życia
mass media
“culture of life”
“culture of death”
John Paul II
Język:
polski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Źródło:
Nurt SVD; 2020, 1; 290-306
1233-9717
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Autorka podjęła próbę analizy wpływu środków społecznego przekazu na szerzenie kultury życia we współczesnym świecie. Artykuł składa się z dwóch części. W pierwszej omówiono znaczenie kultury życia oraz jej wpływ na człowieka, jak i społeczeństwo. W części drugiej dokonano analizy – w szerszym rozumieniu – wpływu mediów na poszanowanie życia i godność człowieka. W obu częściach ukazane zostało nauczanie Magisterium Kościoła w oparciu o wybrane dokumenty, tj. encyklikę Jana Pawła II Evangelium vitae oraz Katechizm Kościoła katolickiego. W artykule zwrócono szczególną uwagę na konieczność propagowania podstawowej wartości, jaką jest życie człowieka od poczęcia do naturalnej śmierci. Ważną kwestię stanowi również niebezpieczeństwo, wynikające z bezkrytycznego, a nawet bezmyślnego przyjmowania wszelkich informacji jako prawdziwych, które współczesnemu odbiorcy serwuje świat mediów. Niejednokrotnie wpływa to na zagrożenie zarówno dla wolności człowieka, jak i dla cywilizacji miłości. A przecież środki przekazu mogą, a nawet powinny sprzyjać poszanowaniu wszelkich wartości pod warunkiem ukazywania godności człowieka.

The author has undertaken an attempt to analyse the impact of social communication means on disseminating culture of life in modern world. The article consists of two parts. In the first the meaning of “culture of life” as well as its impact on a human and society was discussed. In the second the influence of media on respect for life and dignity of a human was analysed in a wider understanding. In both parts the teaching position of the Church’s Magisterium is mainly shown based on selected documents i.e. John Paul’s II Encyclical Evangelium vitae as well as Catechism of the Catholic Church. The article draws particular attention to the need to promote the basic value of human life from conception to natural death. An important issue is also the danger arising from uncritical and even thoughtless acceptance of all information served by media as real. This often threatens both human freedom and the civilization of love. Yet, means of communication can and even should promote respect for all values, provided that the human dignity is shown.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies

Prześlij opinię

Twoje opinie są dla nas bardzo ważne i mogą być niezwykle pomocne w pokazaniu nam, gdzie możemy dokonać ulepszeń. Bylibyśmy bardzo wdzięczni za poświęcenie kilku chwil na wypełnienie krótkiego formularza.

Formularz