Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Content analysis of hotel reviews as a quality management tool: Preliminary verification of the SERVQUAL scale

Tytuł:
Content analysis of hotel reviews as a quality management tool: Preliminary verification of the SERVQUAL scale
Autorzy:
Wąsowicz-Zaborek, Elżbieta
Data publikacji:
2023
Wydawca:
Uniwersytet Łódzki. Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego
Tematy:
service quality
SERVQUAL method verification
OTA
analysis of opinions published online
Język:
angielski
Prawa:
CC BY-NC-ND: Creative Commons Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Bez utworów zależnych 4.0
Źródło:
Turyzm; 2023, 33, 1; 29-40
0867-5856
2080-6922
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The purpose of this paper is to identify the main factors for the quality of hotel services and to verify the SERVQUAL measurement scale commonly used in the services sector. In order to achieve this goal, an innovative approach of quantitative and qualitative content analysis of reviews published by users of the reservation portals Hotels.com and Booking.com was used. The study was based on more than 167,000 opinions on 3,4,5-star hotels located in Warsaw. They were ‘scraped’ with an indexing robot. The research outlines a list of the most important topics raised in those comments which correspond to the factors of perceived service quality of hotels. Among these are location, room attributes, cleanliness, breakfast and staff. In addition, the most important criteria used by customers to describe each of the listed elements are also reported. The results made it possible to identify differences between the operationalization of the constructs indicated in the SERVQUAL scale and the descriptions of each factor in the spontaneous comments of internet users. Thus, the need for adjustment to the current operationalizations of the SERVQUAL model to better reflect the sentiments of consumers in the hotel industry, or even developing a completely new tool for measuring service quality, was demonstrated.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies

Prześlij opinię

Twoje opinie są dla nas bardzo ważne i mogą być niezwykle pomocne w pokazaniu nam, gdzie możemy dokonać ulepszeń. Bylibyśmy bardzo wdzięczni za poświęcenie kilku chwil na wypełnienie krótkiego formularza.

Formularz