Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Images of Polish politicians on Facebook and Twitter on the example in communication strategies of Andrzej Duda and Donald Tusk

Tytuł:
Images of Polish politicians on Facebook and Twitter on the example in communication strategies of Andrzej Duda and Donald Tusk
Wizerunki polskich polityków na Facebooku i Twitterze na przykładzie strategii komunikowania Andrzeja Dudy i Donalda Tuska
Autorzy:
Adamik-Szysiak, Małgorzata
Data publikacji:
2023
Wydawca:
Uniwersytet Rzeszowski. Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego
Tematy:
self-presentation
Facebook
Twitter
communication strategies
image
autoprezentacja
wizerunek
strategie komunikowania
Język:
angielski
Prawa:
CC BY-SA: Creative Commons Uznanie autorstwa - Na tych samych warunkach 4.0
Źródło:
Polityka i Społeczeństwo; 2023, 21, 4; 20-40
1732-9639
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Głównym celem kształtowania określonego wizerunku politycznego jest najczęściej pragmatyzm polityczny koncentrujący się na uzyskaniu poparcia społecznego i wyborczego. Media społecznościowe ze względu na swą specyfikę są doskonałą przestrzenią umożliwiającą politykom autoprezentację. Celem badań jest próba skonstruowania propozycji typów wizerunków politycznych kreowanych w mediach społecznościowych w oparciu o analizę strategii komunikowania (w tym wykorzystanych narzędzi i technik perswazji) dwóch wybranych czołowych polskich polityków: Andrzeja Dudy i Donalda Tuska. Szczególna uwaga zwrócona jest na sposoby autoprezentacji, w tym rolę retoryki wizualnej w przekazach rozpowszechnianych przez wymienionych polityków na ich oficjalnych kontach na Facebooku i Twitterze.

The main purpose of shaping a specific political image is usually political pragmatism focused on gaining social and electoral support. Social media due to their specificity are an excellent space that allows politicians to self-present. The aim of the research is an attempt to construct a proposition of types of political images created in social media based on the analysis of communication strategies (including the tools used and persuasion techniques) of the two selected leading Polish politicians: Andrzej Duda and Donald Tusk. Particular attention is paid to the means of self-presentation, including the role of visual rhetoric in messages politicians on their official Facebook and Twitter accounts.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies

Prześlij opinię

Twoje opinie są dla nas bardzo ważne i mogą być niezwykle pomocne w pokazaniu nam, gdzie możemy dokonać ulepszeń. Bylibyśmy bardzo wdzięczni za poświęcenie kilku chwil na wypełnienie krótkiego formularza.

Formularz