Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Religious Education as the Foundation of Holistic Youth Development. The Perspective of the Pedagogy of Hope and Trust

Tytuł:
Religious Education as the Foundation of Holistic Youth Development. The Perspective of the Pedagogy of Hope and Trust
Autorzy:
Cichosz, Wojciech
Lisica, Jarosław
Buchta, Roman
Dziekoński, Stanisław
Data publikacji:
2024
Wydawca:
Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie
Tematy:
pedagogika nadziei
młodzież
zdrowie psychiczne
UNICEF
chrześcijańska edukacja
rozwój osobisty
rezyliencja
pedagogy of hope
youth
mental health
Christian education
personal development
resilience
Język:
angielski
Prawa:
CC BY-ND: Creative Commons Uznanie autorstwa - Bez utworów zależnych 4.0
Źródło:
Forum Pedagogiczne; 2024, 14, 2.1; 229-241
2083-6325
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
In the face of the challenges of the modern world, young people often struggle with feelings of helplessness and lack of hope. UNICEF reports that nearly 20% of European teenagers suffer from mental health disorders. In response to these issues, the concept of the pedagogy of hope, particularly developed within Christian educational thought, is gaining significance. The pedagogy of hope emphasizes the integral development of the individual – physical, emotional, social, and spiritual – and promotes trust, critical thinking, and psychological resilience. This article examines the foundations of the pedagogy of hope and its potential as a response to the educational needs and challenges faced by young people.

W obliczu wyzwań współczesnego świata młodzi ludzie często zmagają się z poczuciem bezradności i brakiem nadziei. UNICEF wskazuje, że prawie 20% europejskich nastolatków cierpi na zaburzenia psychiczne. W reakcji na te problemy idea pedagogiki nadziei, szczególnie rozwijana w chrześcijańskiej myśli edukacyjnej, zyskuje na znaczeniu. Pedagogika nadziei kładzie nacisk na integralny rozwój jednostki – fizyczny, emocjonalny, społeczny i duchowy – oraz promuje zaufanie, krytyczne myślenie i odporność psychiczną. Artykuł analizuje fundamenty pedagogiki nadziei oraz jej potencjał jako odpowiedzi na potrzeby i wyzwania edukacyjne młodych ludzi.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies

Prześlij opinię

Twoje opinie są dla nas bardzo ważne i mogą być niezwykle pomocne w pokazaniu nam, gdzie możemy dokonać ulepszeń. Bylibyśmy bardzo wdzięczni za poświęcenie kilku chwil na wypełnienie krótkiego formularza.

Formularz