Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Subjectivity. From the idea of interiority to the project of oneself in the social structure. Selected pedagogical implications

Tytuł:
Subjectivity. From the idea of interiority to the project of oneself in the social structure. Selected pedagogical implications
Autorzy:
Ryk, Andrzej
Data publikacji:
2024-12-12
Wydawca:
Wydawnictwo Naukowe Chrześcijańskiej Akademii Teologicznej w Warszawie
Tematy:
subject
interiority
reflexivity
pedagogy
Język:
angielski
Prawa:
CC BY: Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0
Źródło:
Studia z Teorii Wychowania; 2024, XV(4(49); 9-18
2083-0998
2719-4078
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The article concerns the issue of subjectivity understood here as a specific interiority. It shows, using selected examples, the development of this idea in philosophical thought, presenting its essential points of reference and breakthrough moments in its self-development. Next, using the example of structuration theory, it highlights its essential features related to self-reflexivity, self-reflexivity and the subjective autonomy of building an individual's own life project from a social perspective. The summary of the above analyzes is the isolation and presentation of selected threads important from the point of view of creating subjective pedagogy.

Artykuł dotyczy problematyki podmiotowości rozumianej tu jako swoista wewnętrzność. Ukazuje na wybranych przykładach, rozwój tej idei w myśli filozoficznej, prezentując zarazem jej zasadnicze punkty odniesienia i momenty przełomowe w jej samorozwoju. W dalszej części, na przykładzie teorii strukturacji, uwypukla jej zasadnicze cechy związane z samozwrotnością, samorefleksyjnością i podmiotową autonomią budowania przez jednostkę własnego projektu życia w perspektywie społecznej. Podsumowaniem powyższych analiz jest wyodrębnienie i ukazanie wybranych wątków istotnych z punktu widzenia tworzenia pedagogiki podmiotowej.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies

Prześlij opinię

Twoje opinie są dla nas bardzo ważne i mogą być niezwykle pomocne w pokazaniu nam, gdzie możemy dokonać ulepszeń. Bylibyśmy bardzo wdzięczni za poświęcenie kilku chwil na wypełnienie krótkiego formularza.

Formularz