Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Regionálne prvky v obsahu primárneho vzdelávania

Tytuł:
Regionálne prvky v obsahu primárneho vzdelávania
Regional elements in early school education content
Elementy regionalne w zakresie edukacji wczesnoszkolnej
Autorzy:
Gašparová, Miroslava
Data publikacji:
2018-09-30
Wydawca:
Akademia Podlaska w Białymstoku – Akademia Nauk Stosowanych
Tematy:
regionálne prvky
región
regionálna výchova
prierezová téma
predmetové vyučovanie
integrácia obsahov
regional elements
region
regional education
cross-cutting topic
subject teaching
content integration
elementy regionalne
edukacja regionalna
temat przekrojowy
nauczanie przedmiotowe
integracja treści
Język:
słowacki
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Źródło:
Zagadnienia Społeczne; 2018, 1, 9; 53-62
2353-7426
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Cieľom príspevku je prezentovať niektoré možnosti integrácie regionálnych prvkov do obsahov vyučovacích predmetov na primárnom stupni v slovenských základných školách. Regionálna výchova ako prierezová téma štátneho vzdelávacieho programu je koncepčným modelom, ktorý tieto možnosti definuje a podieľa sa na prepájaní školského vyučovania s reálnym životom žiakov. Učiteľ koordinuje v kontakte so žiakmi s prostredím ich vzájomnú interakciu, systematicky vytvára podmienky, ale aj využíva všetky dostupné zdroje, ktoré zefektívňujú rozvoj osobnosti žiakov.

The aim of the article is to present the possibility of including regional elements in the curricula in Slovakia in the field of early school education. Regional education as a cross-cutting theme of the state educational programme is a conceptual model, which is to integrate school education with the life of students. A teacher cooperates with students, coordinates their interactions, systematically creating conditions for using all available resources, which makes the development of students' personality more effective.

Celem artykułu jest prezentacja możliwości włączenia elementów regionalnych do programów nauczania na Słowacji w zakresie edukacji wczesnoszkolnej. Edukacja regionalna jako przekrojowy temat państwowego programu edukacyjnego jest modelem koncepcyjnym, który ma integrować edukację szkolną z życiem uczniów. Nauczyciel współdziała z uczniami, koordynuje ich interakcje, systematycznie tworząc warunki do wykorzystania wszystkich dostępnych zasobów, co sprawia, że rozwój osobowości uczniów jest bardziej efektywny.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies

Prześlij opinię

Twoje opinie są dla nas bardzo ważne i mogą być niezwykle pomocne w pokazaniu nam, gdzie możemy dokonać ulepszeń. Bylibyśmy bardzo wdzięczni za poświęcenie kilku chwil na wypełnienie krótkiego formularza.

Formularz