Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

The Influence of Psychological Ownership (PO) and Organisational Citizenship Behaviour (OCB) on Employee Engagement: The Mediating Role of Perceived Organisational Support (POS)

Tytuł:
The Influence of Psychological Ownership (PO) and Organisational Citizenship Behaviour (OCB) on Employee Engagement: The Mediating Role of Perceived Organisational Support (POS)
Wpływ psychologii własności (PO) i organizacyjnych zachowań obywatelskich (OCB) na zaangażowanie pracowników: pośrednicząca rola postrzeganego wsparcia organizacyjnego (POS)
Autorzy:
Goyal, Komal
Nigam, Ashutosh
Goyal, Neha
Data publikacji:
2024
Wydawca:
Uniwersytet Warszawski. Wydawnictwo Naukowe Wydziału Zarządzania
Tematy:
employee engagement
organisation citizenship behaviour
perceived organisation support
psychological ownership
social exchange theory
zaangażowanie pracowników
zachowania obywatelskie organizacji
własność psychologiczna
teoria wymiany społecznej
postrzegane wsparcie organizacji
Język:
angielski
Prawa:
CC BY: Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0
Źródło:
European Management Studies; 2024, 22, 2; 4-27
2956-7602
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Purpose: This study seeks to demonstrate the relationship between the components that form employee engagement using the IT services industry, which faces specific issues due to its constantly changing environment and reliance on skilled talent. Design/Methodology: A structural equation modelling (SEM) with an importance performance map analysis (IPMA) was used to examine answers to surveys from 221 IT executives. Findings: The study reveals that there is a strong positive effect of psychological ownership (β = 0.457) on employee engagement than OCB (β = 0.404) through POS. The IPMA supports the results that OCB’s importance and performance are high in contributing to the engagement of employees in IT companies. It was also found that POS has moderate performance but low importance, which explains that the overall effect of POS on employee engagement is relatively low as compared to OCB. Research Implication/Limitations: The study is cross-sectional and does not allow for the conclusion of causality. And the majority of the legitimate responses in our sample came from very young people. This may have an impact on the findings, since younger employees may have great enthusiasm as compared to older people. Originality/value: The findings imply that the potential of psychological ownership and OCB in inspiring, and the prolongation of employee engagement in the service industry can be triggered and reiterated through POS. This study provides groundbreaking confirmation that developing psychological ownership and OCB are necessary to generate employee engagement in knowledge-based industries.

Cel: badanie ma na celu wykazanie związku między komponentami tworzącymi zaangażowanie pracowników w branży usług IT, stojącej w obliczu specyficznych problemów wynikających ze stale zmieniającego się środowiska i zależności od wykwalifikowanych talentów. Projekt/metodologia: do zbadania odpowiedzi na ankiety 221 dyrektorów IT wykorzystano modelowanie równań strukturalnych (SEM) z analizą mapy ważności wyników (IPMA). Wnioski: badanie wykazało, że istnieje silniejszy pozytywny wpływ psychological ownership (PO) (β = 0,457) niż organizacyjnych zachowań obywatelskich (OCB) (β = 0,404) poprzez postrzegane wsparcie organizacyjne na zaangażowanie pracowników (POS). IPMA potwierdza wyniki, że znaczenie i wydajność OCB w wysokim stopniu przyczyniają się do zaangażowania pracowników w firmach IT. Stwierdzono również, że POS ma umiarkowaną wydajność, ale niskie znaczenie, co wyjaśnia, że ogólny wpływ POS na zaangażowanie pracowników jest stosunkowo niski w porównaniu z OCB. Implikacje/ograniczenia badawcze: badanie ma charakter przekrojowy i nie pozwala na wyciągnięcie wniosków dotyczących przyczynowości. Większość uzasadnionych odpowiedzi w próbie pochodziła od bardzo młodych ludzi. Może to mieć wpływ na wyniki, ponieważ młodsi pracownicy mogą mieć większy entuzjazm niż osoby starsze. Oryginalność/wartość: wyniki sugerują, że potencjał psychologi własności i OCB w inspirowaniu i przedłużaniu zaangażowania pracowników w branży usługowej może być wyzwalany i powtarzany poprzez POS. Badanie to stanowi przełomowe potwierdzenie, że rozwijanie psychologicznej własności i OCB jest niezbędne do generowania zaangażowania pracowników w branżach opartych na wiedzy.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies

Prześlij opinię

Twoje opinie są dla nas bardzo ważne i mogą być niezwykle pomocne w pokazaniu nam, gdzie możemy dokonać ulepszeń. Bylibyśmy bardzo wdzięczni za poświęcenie kilku chwil na wypełnienie krótkiego formularza.

Formularz