Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Fuentes grabadas de la obra de Diego Quispe Tito (1611–1681)

Tytuł:
Fuentes grabadas de la obra de Diego Quispe Tito (1611–1681)
Engraved sources of the work of Diego Quispe Tito (1611–1681)
Wzory graficzne w pracach malarskich Diego Quispe Tito (1611–1681)
Autorzy:
Ojeda Di Ninno, Almerindo
Data publikacji:
2023-12-31
Wydawca:
Wydawnictwo Adam Marszałek
Tematy:
The Last Judgement
Diego Quispe Tito
Philippe Thomassin
Cornelis Cort
Hieronymus Bosch
Jan Wierix
Sąd Ostateczny
Język:
hiszpański
Prawa:
CC BY-NC-ND: Creative Commons Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Bez utworów zależnych 4.0
Źródło:
Sztuka Ameryki Łacińskiej; 2023, 13/14 (2023/2024); 45-87
2299-260X
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The purpose of this study is to identify the engraved sources of the oeuvre of Diego Quispe Tito, the emblematic painter of Colonial Cuzco. To this end, we will analyze 87 paintings by this artist, achieving the identification of the engraved sources of 49 of them. These sources were produced between 1549 and 1684. Of these, the majority are Flemish or Franco-Flemish, and derive, in turn, from works created between the middle of the 16th century and the end of the 17th. The discovery of the engraved sources of Quispe Tito (1) supports the identification of the originality or autonomy of his oeuvre, (2) contributes to the clarification of complex themes in it, (3) aids in the restitution of stolen works, (4) facilitates the recovery of lost works, (5) supports the conservation/restoration of damaged works, and (6) guides the replication of destroyed works.

Celem niniejszego studium jest identyfikacja źródeł graficznych w malarskiej twórczości Diego Quispe Tito, jednego z najważniejszych malarzy kolonialnego Cuzco. W tym celu przeanalizowane zostało 87 obrazów tego artysty, co pozwoliło na zidentyfikowanie źródeł graficznych dla 49 z nich. Ryciny powstały w latach 1549–1684. Większość z nich jest flamandzka lub francusko- -flamandzka i wywodzi się z kolei z dzieł stworzonych w okresie od połowy XVI wieku do końca XVII wieku. Odkrycie wzorów graficznych dzieł Quispe Tito pomaga w identyfikacji oryginalności, czy też autonomii jego twórczości, przyczynia się do wyjaśnienia złożonych tematów w niej zawartych, pomaga w restytucji skradzionych dzieł i ułatwia odzyskiwanie utraconych obiektów, a także wspomaga konserwację i restaurację uszkodzonych obrazów.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies

Prześlij opinię

Twoje opinie są dla nas bardzo ważne i mogą być niezwykle pomocne w pokazaniu nam, gdzie możemy dokonać ulepszeń. Bylibyśmy bardzo wdzięczni za poświęcenie kilku chwil na wypełnienie krótkiego formularza.

Formularz