Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Dobre maniery, czyli o dydaktyzmie we współczesnej literaturze dziecięcej

Tytuł:
Dobre maniery, czyli o dydaktyzmie we współczesnej literaturze dziecięcej
Autorzy:
Niesporek-Szamburska, Bernadeta
Data publikacji:
2013
Wydawca:
Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego
ISBN, ISSN:
9788322621219
Słowa kluczowe:
dydaktyka języka polskiego
savoir-vivre
Język:
polski
Prawa:
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/
Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska
Forma i typ:
other
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach
Książka
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The author ponders upon didacticism in the literatury texts for children. The paper starts with determining its role in the children’s fiction. The author analyses numerous popular works that constitute the description of savoir‑vivre, that is the art of living, among others: she analyses the message intention, communicative situation, the level of text organization and the level of language skills. Conclusions from the analysis allow to determine the contemporary form and the role of the didacticism in relation to the young reader and they also show the difference between former moralizing and modern didactic texts.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies

Prześlij opinię

Twoje opinie są dla nas bardzo ważne i mogą być niezwykle pomocne w pokazaniu nam, gdzie możemy dokonać ulepszeń. Bylibyśmy bardzo wdzięczni za poświęcenie kilku chwil na wypełnienie krótkiego formularza.

Formularz